Alchymista část 1.
Alchymista (vhodný po nováčky)
Armáda
Dřevěný kolos - jako pozemní bojovník je v MA jeden z vůbec nejlepších početních štítů (vysoká obrana a životy), dá se na něm i rozjíždět věk, ale pozor ať vás neobejdou na ini
Meluzína - letecký bojovník, pohb. 2, moc nedrží, ale levný, jen ta populace L, jedna z možností jak rozjet věk
Kamenný obr - pozemní střelec, +1 dopředu a ini +3, levný hodí se na branky, první alchymistův střelec, do army se vám vždy pár hodí, jako dorážeč po kyklopech
Homunkulus - letecký bojovník, lepší útok, obrana a ini než meluzína, ale phb. 1, dá se na měn lítat, jen meluzína se rychleji trénuje, výborný předskok před golemy i před meluzíny
Železný golem - pozemní bojovník, dopředu hrůza, ale obrana a životy +3 a nízká ini z něj dělají výborný štít, druhá možnost na čem rozjet věk (pozor na smích)
Bouřkový obr - pozemní střelec, dopředu +2 a ini +1, jediný alchymistův střelec s 2 do útoku, hodí se celý věk, jen pozor na počet, tak se hodí na branky
Gorgona - pozemní bojovník, phb 2, útok 0, obrana 1 a životy 2, dobrý alchymistův štít od střední části věku do konce, rychle se trénuje, jen musíte shánět předskoky do 2. kola, výborný na 4. - 6. branku
Mračný obr - letecký střelec, útok +1 a ini -1, jediný let. střelec, dopředu ujde, používá se celý věk J
Kyklop - pozemní bojovník, útok -1, obrana +3, životy +4 a ini +5, jeden z nej. štítů v celé MA, dá se na něm dobře útočit a skvěle bránit (hlavně parcka), výborný předskok
Složení armády
1) štít z golemů, početní štít z kolosů, předskoky kyklop a homunkulus, střelci = všichni obři + kvalitní střelci z bestu
2) štít z gorgon, početní z golem/kolos, předskoky Kyklop a homunkulus + do 2. kola z bestu, střelci = všichni střelci obři + kvalitní z bestu
3) štít z kyklopů, početní z golemů a kolosů, střelci = všichni obři + kvalitní střelci z bestu
4) štít meluzína, předskok homunkulus, + do 2. a 4. z bestu, střelci = mračný obr + kvalitní střelci z bestu
5) štít homunkulus, početní/klamný z meluzín, předskok z bestu, střelci = mračný obr + kvalitní střelci z bestu
- Alchymistovou slabinou jsou podle mě slabí střelci (2x +1 a 1x +2).Nutno dokupovat z bestu u všech variant složení armády (mystry, čaroděje, střelce, succuby, revenanty, rudé draky, lich kingy ….)
- Nutno dokupovat předskoky (hlavně před gorgonu a na branky), tedy pokud nehrajete na kyklopech
- Používejte klamáky (výborná je meluzína pokud hrajete na gorgoně nebo golem pokud hrajete na kyklopech/gorgoně)
Já osobně jsem hrál na golemech, na kyklopech, na gorgoně. Všechny varianty mají své pro a proti. Golem je dopředu slabý a je nutno soupeře ustřílet. Kyklop je silný dopředu a drží, jen na počet to dost skřípe a gorgona, a gorgona zase tak úžasně nedrží (jak se někdy zdá) a nutno shánět předskok. Za celý věk jsem dlouhodobě nelítal, tak vám moc neporadím L.
Kouzla
Fatamorgána - kouzlo po 1 brance, snižuje škody způsobené jednoho stacku nepřítele, dá se seslat v 1.,2. a 3. kole moc se nepoužívá
Třicet stříbrných - kouzlo po 2. brance, ukradnete soupeři podpory, použitý 1. a 2. kolo, hóóóódně používat
Kurare - po 3. brance, typický alkill, použití ve 3. a 4. kole
Křídla - po 4. brance, použití v 2. a 3. kole, naučí armádu lítat, super kouzlo, hlavně v obraně
Poklad - přidává prachy (jako by jich alchymista neměl dost), cvičit pořád (zlata není nikdy dost J)
Všechraň - co jiného z počátku kouzlit jako ochranu?
Specky - Raději budu vycvičené 4 barvy na 60% než abych kradl tahy, cvičit aspoň dvě barvy
Ukradni tahy - ukradnete nepříteli tahy a přidáte je k svým, já raději specky…
Kouzla do útoku
Já jsem měl 30 stříbrných, 30 stříbrných, kurare a kurare
Kouzla do obrany
Já jsem měl 30 stříbrných, 30 stříbrných, kurare a kurare
Fatamorgána se moc nepoužívá, jelikož alchymista je schopen dát více branek najednou a raději všichni volí 30 stříbrných. Po třetí brance přibývá kurare a to je do 3 a 4 kola jak dělané. Křídla jsou výborné kouzlo, já měl ale málo many a používal jsem raději kurare (stejně do 4. kola nic jiného nemáte).
Rozjezd a Branky
Rozjezd - podívejte se na www.archivbranek.wz.cz do kolonky alchymista. Poté z vás bude boháč, stavte mana věže a naučte se všechraň, a baráky na golemy/homunkuly, kolosy/meluzíny, kamenné a bouřkové obry (pokud chcete lítat tak na mračné obry). Odtáhněte 499 Tu a pak dalších 360 Tu a konci postavte malou army na které budete chytat prvka.
Na počátku se musíte rozhodnout jestli pojedete na meluzíně nebo na golemovi.
Pokud chcete lítat, jde i siglem, je lepší mít nějaké střelce (mračné obry, ale i z bestu). Meluzína je sice levná, ale populace je z počátku se alchymistovou slabinou (stavíte tajemnství alchymistů místo měst a farem). Navíc je dobré mít předskoky. A letecké laktáte, což je někdy problém.
Pokud to bude golem (jako já), stavíte golemy a na počet kolosy, za střelců používáte kamenné a bouřkové obry a samo sebou best.
Já dával 1.-3. v řadě za sebou (zázrak 1100 TU), přičemž 1. a 2. z vetší síly (ať se vám army potrenuje) a na 3. jsem jen dokroutil golemy a bylo (výpis před 3 dole). 4. šla na gorgoně a mnoho obrů cca 280k (150 gorgona a pak střelci), 5. na golemech asi 280k a obrech 90k kamenný, 90 bouřkový a 30k mračný celkem asi cca 500k, a 6 na meluzíně (byla na 40%, zde dole výpis po 6).